Djeca su najranjiviji sudionici prometa, a upravo se njima u prometnoj edukaciji pridaje najmanje pozornosti. Prometna kultura kao zasebna odgojno-obrazovna cjelina nije adekvatno zastupljena ni u školi ni u predškolskim ustanovama. S druge strane, psiholozi, odgojitelji, policajci,… smatraju da bi prometna edukacija trebala započeti u ranom djetinjstvu. Vratimo se osnovama. Prometna abeceda djeci nenametljivo, kroz igru i crtanje, pruža osnovna znanja o cestovnom prometu.
Ali, osnovna po danas aktualnim prometnim situacijama, s mnoštvom vozila različitih profila, s nogostupima blokiranim parkiranim vozilima, s (pre)brzim električnim romobilima. Sa slušalicama u ušima pješaka, biciklista, romobilista, zbog kojih su oni nesvjesni svega što se oko njih događa. To su svakodnevne situacije s kojima se djeca susreću na putu do škole ili parka. Na te ih situacije treba adekvatno pripremiti.

Prometnu abecedu čine interaktivne prometne radionice, namijenjene djeci starosti od 4 do 10 godina, te bojanka “I ti možeš biti superpješak!” s radnim zadacima za djecu iste dobi. Radni listovi koje djeca s edukatorima ispunjavaju u sklopu prometnih radionica dijelom su uklopljeni u bojanku. Čitav komplet prometnih radnih listova dostupan je i zasebno. Radni listovi za djecu predškolske dobi većim se dijelom zasnivaju na crtanju i bojanju.
Stariju djecu na radionicama intenzivnije potičemo da razmišljaju o pojedinim prometnim situacijama, kao i o načinima da te situacije svladaju na siguran način. Njima je namijenjen “Vodič za superpješake” koji kroz jednostavne primjere i djeci simpatičan pristup pojašnjava prometna pravila. Također, savjetuje na koji bi način dijete trebalo postupiti u svakoj od opisanih situacija.

Prometna abeceda projekt je koji uz opća problematična područja pokriva i teme koje su dosad bile zanemarene, a upravo se u njima kriju uzroci velikog broja stradavanja djece. Kroz igru, razgovor i crtanje, djecu potičemo na razgovor o vlastitim iskustvima i onome što od ranije znaju o prometu. Roditelji djeci obično daju okvir, postave generalna pravila, ali ne objasne im zašto su pravila tako postavljena. Zašto ne smijemo istrčati pred automobil? Zašto ne smijemo samo tako stupiti na zebru, kad znamo da vozač mora stati? Djeca trebaju odgovor na svako ‘zašto’ koje iskrsne u razgovoru o prometu. Bez toga djeci ste dali samo općenita pravila koja će zanemariti u prvoj zaigranoj prilici.

Cestovni promet zadnjih se godina puno promijenio. Vozila su se promijenila. Vozači su razvili nove, umnogome štetne navike. Pogled im je na mobitelu češće nego na cesti. Ako ne gledaju u ekran mobitela, gledaju u dodirni zaslon automobila. Stoga i djeca trebaju usvojiti nove navike kako bi mogla sigurno sudjelovati u prometu – danas kao pješaci i biciklisti, te kao putnici u vozilima svojih roditelja, a u budućnosti i sami kao odgovorni vozači.
Djeca najlakše uče kroz igru i crtanje. Interaktivne prometne radionice za djecu u današnje su doba nužne. Djeca moraju osvijestiti da ceste nisu igrališta i da čak ni na zebri ne smiju svoj život tek tako položiti u ruke nepoznatog vozača. Moraju usvojiti nove navike, a da pritom ne usvoje i strah od automobila. Jer, volimo automobile. Neka ih i nove generacije zavole, ali neka pritom budu i sigurni sudionici u prometu. Edukacija je najsnažniji alat kojeg imamo u borbi protiv stradavanja u prometu. Bilo da želite svoju djecu podučiti sami ili biste ih uključili u program edukativne radionice, Prometna abeceda ima alate za povećanje sigurnosti djece u prometu.

Pratite na stranicama Prometne abecede informacije o novim terminima prometnih radionica za djecu.
Kontakt obrazac
Obratite nam se za dodatne informacije i predbilježbe
