Iskustva drugih država: Prometni sati dio kurikuluma u osnovnoj školi

Po standardu smo daleko od Nizozemske, ali to ne znači da ne možemo ‘pogledati preko ograde’ na tamošnji program prometne edukacije. U Nizozemskoj su prometni satovi obvezni dio kurikuluma osnovnih škola. U srednjoškolskom obrazovanju prometna edukacija nije obvezan predmet, ali čini dio dva od 58 temeljnih obrazovnih programa za niže razrede. Programi za više srednjoškolsko obrazovanje ne uključuju ponašanje sudionika u prometu. Prometna edukacija za mlade odrasle osobe uglavnom se sastoji od teorijske i praktične obuke vozača za različita prijevozna sredstva (moped, automobil, motocikl). Dodatno, postoje razni dobrovoljni tečajevi (praktični i online) za specifične ciljne skupine. Često uključuju obuku i informacije namijenjene mladima i starijim osobama, kao i općenitiji razvoj vještina.

Škola je, smatramo i mi, logično mjesto za pružanje prometne edukacije jer omogućuje da sva djeca steknu isto znanje i vještine, bez obzira na socioekonomske prilike njihovih roditelja. Idealno bi bilo prometni odgoj uvrstiti među predmete obavezne u osnovnim školama, ali u ovim bi uvjetima i prometna edukacija kao izborni predmet bila velik korak naprijed.
Roditelji također igraju ključnu ulogu u prometnoj edukaciji djece kroz svakodnevne situacije, npr. upozoravanjem na opasnosti tijekom puta do škole. Osim toga, bitno je da roditelji – posebno u prisustvu djece – poštuju prometna pravila jer djeca najbolje uče iz primjera, kopiraju uzore.